Sunday, December 9, 2012

alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pengkal lengan

hidup penuh dugaan, sesukar mana pun anda lalui, tetap akan membuahkan hasil, sama ada hasil yang positif atau sebaliknya...

ASRAMA...

tak pernah terlintas di benak fikiran ku.., betulkah ini berlaku?? alhamdulillah....
announcement di bilik sia raya mengejutkan aku ketika khusyuk belajar di bilik prep.. "nama aq kene announce la... nape ustazah panggil eh??"
bermacam-macam perkara yang bermain di fikiranku.. bermacam-macam andaian yang aku fikir.. takut. "aq ade buat salah ke?? hmmm..."
dalam perjalanan ke rumah warden, aku melihat dari jauh, ramai yang sudah berkumpul.. mereka semua dipanggil oleh ustazah. aku berasa pelik.. kami semua menunggu di hadapan rumah ustazah.. pintu terkuak perlahan-lahan. aku melihat susuk tubuh ustazah meluru keluar dari rumah.
"saya panggil kamu semua sebab nak bagi tahu yang kamu semua terpilih untuk menyertai buat persembahan padang bagi menyambut hari merdeka macam tahun lepas.." aku masih tak berapa faham. ustazah menyebut nama-nama yang terpilih, aku adalah antara insan yang terpilih. aku mengucapkan syukur.

ianya pengalaman yang cukop menarik. walaupun menyeronokkan, kami yang terlibat terpaksa korbankan masa pembelajaran kami dan korbankan tenaga.. sunguh memenatkan. latihan akan diadakan setiap hari, dihadiri dengan homeworks yang beratur lurus di dalam fikiran, hanya menunggu untuk disiapkan dan dihantar kepada guru.. selain homeworks, kerja kursus pula harus disiapkan uuntuk mendapatkan markah bagi pmr. huh!!! pengalaman...

kami di lokasi latihan pertama.. cari saye, saye kat belah kanan barisan tengah

pendidik berwawasan

kami sayang pengetua hebat kami ^_^

walaupun mengantuk, tangkap pic mesti semangat...

kenalan pertama kami di pandamaran

latihan di titiwangsa dengan baju baru.. hehe..

dalam dewan titiwangsa

jangan ganggu kami berlatih.. grrrr...

tengok negeri sembilan, kami....

kami...

ending latihan kami...

tunggu bas di Dataran Merdeka selepas sesi latihan

1 comment:

  1. yuni maksudnyer korg tahun dpn gi lthn merdeka ke?? time PMR... huh.. menarik..

    ReplyDelete

Copyright© All Rights Reserved Wah-unik98.blogspot.com