Friday, June 8, 2012

hari yang memenatkan

pada hari yang sama setelah pulang dari majlis penutupan unit beruniform, bapa saya singgah di stesen minyak Petronas untuk solat Zohor. ibu saya pula mengarahkan saya untuk menukar baju KRS yang saya pakai tika itu. saya berasa pelik. bukankah pulang ke rumah?! bukannya pergi jalan-jalan cari makan pun.

saya pun turuti apa yang ibu saya katakan. di dalam kereta, saya menanyakan soalan yang bermain di benak fikiran saya. "nak pegi mane ni mak?" saya bertanya.

ibu menjawab, "nak pergi Klang jenguk cik Mar dengan tengok tanah"

saya hanya mengangguk. cik Mar merupakan isteri kepada kawan bapa saya. yang dimaksudkan dengan tanah ialah tanah yang telah bapa saya beli dari seorang warga emas, juga merupakan ketua kampung. insyaallah jika dimurahkan rezeki, kami sekeluarga akan berpindah dari Taman Medan, Petaling Jaya ke Kampung Sementa, Klang. semoga keluarga saya panjang umur dan dimurahkan rezeki. AMIN...

aku pulang ke rumah kira-kira jam 7:30.. hari ini merupakan hari yang paling penat!!!

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved Wah-unik98.blogspot.com